Dagstur till Göteborg

Igår gjorde syrran och jag en dagstur till Göteborg. Senast jag var i centrala Göteborg var kring hösten 2009 så det var ett tag sedan. Vi åkte från Arvika på morgonen. Connor och Robin var med och vinkade av. Första gången Connor gjort det. Han var så söt och go att jag hade svårt att gå på tåget. När jag slutade titta bakåt till honom så gick det till slut. Vi lekte lite vid fönstret sedan istället.

Järnvägen mellan Trollhättan och Göteborg höll på att byggas om så vi fick åka buss den biten. Jag satt och funderade över om folk i allmänhet hör illa. Det var flera som lyssnade på musik och trots att de hade sådana öronsnäckor så hörde jag musiken väldigt väl. När jag har öronsnäckor så tål inte jag att ha på musiken så högt. Dessutom blir ljudet sämre om man har för högt, men en del kanske inte är så kräsna?

När vi kommit fram till Göteborg så började vi på Universeum. Det var lång kö in, men det gick ganska fort ändå. På sina ställen var det rejält trångt. Universeum firar 10 år i år så det var väl lite extra.

Sedan blev det mat på ett närliggande sushi-ställe som är riktigt gott och har väldigt bra priser. Från vår plats tittade vi på när folk åkte Atmosfear på Liseberg. Den körs på samma "stolpe" som Lisebergstornet var på tidigare. När vi blivit mätta åkte vi till Brunnsparken och därifrån gick vi till Lush, Sci-fi bokhandeln, Lagerhaus och Movieline. Efter Movieline gick vi till Göteborgshjulet för en runda. Det var kul att se Göteborg från det perspektivet! Som avslutning innan hemfärd gick vi runt på Nordstan.

Spindelbild-varning! Jag har själv skräck för spindlar så vet hur det känns, därför varnar jag för en bild här nedan. Jag försöker komma över min skräck och klarade att ta mig nära nog att ta bild på en gigantisk fågelspindel (dock med glas emellan och hade den rört sig så hade jag nog sprungit iväg och skrikit). Eftersom jag är lite småstolt över mig själv så vill jag publicera bilden.

Det var lika lång kö bakom oss också vid Universeum. En del folk som sagt.


Dessa grodor har bra kamouflage.


Fina färgglada fiskar.


Den här bilden är jag väldigt nöjd med! Färgerna är underbara! Men skulle inte vilja träffa på en manet i vattnet då jag badar.


Får rysningar bara jag ser bilden och inte av det goda slaget. Men jag VÅGADE! Steg för steg blir skräcken mindre och mindre.


Härlig färg på fågeln (vad det nu var....)!


Överblick av regnskogen.


Söt apa!


"Ta kort på mig här för jag känner mig som att jag är med i V!" Lite tv-serienörd kanske? Hehehe! Originalserien om jag måste förtydliga.


Menyn från där vi åt. Hatsukoi Sushi.


Vår utsikt när vi åt.


Göteborgshjulet.


Jag med Avenyn i bakgrunden.


Inköpen från Movieline.


Köpte bok på sci-fi bokhandeln där jag hade presentkort.


Köpte med glass hela vägen från Göteborg till Robin...hehe... Frystorkad sådan. Ska bli intressant att smaka.


Det blev lite kläder till Connor. Det står I love you på den andra från vänster (syns inte på bilden).


Och en liten leksak. Barbazoo som är glad i djur och natur.

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa moprsa:

Haha ja det var riktigt kul att giraffen sträckte sig efter oss ;) Ser ut som att du hade en härlig dag i götet ;)

kram!

2 Petra:

Ser ut som ni hade en kanonbra dag. Själv har jag aldrig varit till göteborg, men jag blir mer och mer sugen.

Vilka fina bilder du har tagit också (förutom spindelbilden...usch!)

3 Helena:

Vad lustigt! Jag köpte också V-boxen på Movieline i juli! :)

Kommentera här: