Svensk radio vs. norsk radio

I början av december då jag och Robin var till Oslo på A-ha's konsert märkte jag en viss skillnad mellan norsk och svensk radio. När vi åkte genom Norge så spelades artister som Queen, Led Zeppelin, A-ha, Meatloaf, Dire Straits och liknande. Sedan kom vi in i Sverige och då spelades Justin Timberlake, Robyn, Agnes, Taylor Swift och liknande.

Jaha, då var det konstaterat. Jag är norsk helt enkelt! Jag ogillar den mesta av musiken som spelas på svensk radio och det har lett till att jag mestadels undviker radio överhuvudtaget. Men i och med resan upptäckte att jag inte kan klaga på radio i sig, som jag tidigare gjort. För i Norge var det verkligen min musiksmak hela tiden! Färden inom Norge tog cirka 1 timme och färden i Sverige likaså. Det kan hända att jag bara hade en otrolig tur i Norge, men lite lustigt var det ändå.


Bild tagen på resan då jag filosoferade smått om musik och radio.