Sett filmen Vampires Suck

Spoilers förekommer! Detta är en parodi på mestadels Twilight-filmerna.

Större delen av filmen är riktigt dryg och inte ett dugg rolig. Har man sett trailern så har man sett de mesta roliga scenerna. Det är en grej som jag skrattade gott åt. Jacob's relation till katter. Det var nog det enda i hela filmen. Två ynkliga små scener. Tjejen som ska föreställa Bella (men som i denna film heter Becca) är väldigt duktig på att likna den riktiga Bella i kroppspråk och osäkerhet. Vid en del tillfällen så kunde man nästan tro att det var hon.

Allt i filmen är överdrivet, så som det brukar vara i parodier. Men parodier som förr var roliga (som till exempel Titta vi flyger, Nakna pistolen och liknande) har blivit trist. Det är låg standard på humorn, mycket fördomar och sexskämt.

Rekommenderar INTE denna film!

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Jag har haft tur med film på sistone. Jag har sett "Foolproof", "Rescue Dawn" och nu senast "Law Abiding Citizen" .. alla har varit bra och den enda bättre än den andra. Samtliga rekommenderas :)



Men jag förstår vad du säger med denna film. Humorn idag (eller de senaste åren) har blivit så stel... Varför köper folk fortfarande "NileCity" och kollar på Eddie Murphy standups? Jo, för att humorn då var udda och utmanande och faktist fortfarande är det.



Jag har sett alla Vänner, Seinfeld, våra värsta år och i princip vilken amerikansk komedi du kan tänka dig flera gånger om. Väldigt lite som sänds idag är något jag skrattar åt. Allt är bara samma humor som redan visats fast med andra karaktärer. Det görs bra humor, men filmer som dessa och "romantiska komedier" har inget att erbjuda längre. Visst går dom att kolla på och är helt "ok" ofta, men skrattanfall? Knappast. Jag önskar bara de skulle sluta massproducera alla skämt och lämna allt till dom som verkligen kan leverera något nytt!

2 Lina:

Typiskt, jag som ville se den filmen men nu struntar jag nog i det.

Kommentera här: