Sett filmen Skjult

Spoilers förekommer! Detta är en norsk skräckfilm/rysare. Jag hade inte hört talas om den men där låg den i Programbiblioteket på Telias digital-tv i Skräck-delen så jag satte igång den.

Handlingen är det bäst att man får serverad när man ser filmen och inte förklarad i en blogg. Jag tyckte i alla fall att filmen var så otroligt dryg i lite över en timme. Sedan kom jag äntligen in i den. Det blev lite rörigt och det blev intressant. En del saker var skumma. Och då menar jag Twin Peaks-skumma. Mycket lämnades för egen tolkning och det gillar jag. Synd bara att den var så dryg, som sagt.

Effekterna var rätt så bra. Jag blir ju glad direkt någon använder sig av något annat än data. Skådespelarna känns lite som "vanligt folk". Jag är ambivalent till om det är bra eller inte. Det kunde kännas amatörmässigt ibland, men om man iakttar folk i situationer i verkligheten så är det ju ofta så där "amatöraktigt". Vad tycker ni?

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Alexandra - Uppsalas största blogg:

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2011/january/sondag-dagens-blogg.html#comment

2 J:

Kommer inte att vara något som jag kommer att se.

Kommentera här: