Inget babysim i vår för oss

Från och med klockan 9 idag kunde man ringa och anmäla sig till vårens babysim. Jag får tid att ringa cirka kvart i 10. Connors åldergrupp var redan fullbokad! Jag vet inte hur många de har i varje grupp, men fullbokat på 45 minuter? En populär grej! Nästa kurs blir till hösten och då kommer Connor i en annan grupp eftersom han är över 1 år då. Hade helst velat börja när han var liten, men vi får helt enkelt gå till simhallen ändå och själva ge honom lite vattenvana.

Men en tanke... Eftersom simmet är så populärt, skulle de inte kunna ha flera grupper inom samma åldersgrupp då?


Har beställt Babysimboken från adlibris.

Kommentarer:

1 Linda aka Tokmorsan:

Har med resurser att göra som allt annat. Skulle sätta min stora i simskola men det får vänta till hösten för det finns inga platser. Trist men vad gör man?

2 Georg Hendrix:

Bra att du försöker få Connor att börja simma tidigt!



Jag lärde mig simma sent (av någon skum anledning) och det är inget att rekommendera. Kan man simma galant som 6 åring har man många fritidstimmar och bad med vännerna att se fram emot. Dessutom är det ett extremt bra sätt att träna!

Kommentera här: