Brist på idéer om mat

Ibland kan man vara helt idélös när det gäller att komma på vad man ska äta. Man har flera saker hemma, men inget lockar. Häromdagen var jag sådär totalt idélös så då gick jag in på Today and Tomorrow Channel på Nintendo Wii. Där kan man registrera sin Mii och kolla till exempel Dagens lyckofärg, tips på mat, tips på vad man kan göra i hemmet och så vidare.

Förutom färgen (som man bara får en utav per dag) så får man tre bubblor med tips. Tipsen jag fick då det gällde mat var lokal mat, kyckling, potatis. Kunde ha gjort det väldigt enkelt och bara köpt chicky bits med mos på lokala gatuköket Kocki...hihi... Men det blev inte så.


Här står några Mii med sina lyckofärger.

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Åh, vill spela Wii! :D



Och apropå detta med blommor. Jag andades på blomfan igår och nu står den i ett annat fönster med mer sol så den borde ta sig. Hallååå. Den får ju massor med CO2 av mig liksom. ;D

Kommentera här: