Blogglista om stil och kläder

Din stil i en mening: Väldigt blandad, men ändå jag.
Stilförebild: Har ingen förebild då jag inte gillar att kopiera utan kör min egen stil. Följer inte heller trender. Det finns nog med kopior i världen redan.


Bekvämt och praktiskt brukar vara min melodi, speciellt hemma.

Vad inspireras du av i vår: Skotskrutigt och färgglatt.
Vad tror du på inför våren: Det är sällan något jag gillar är "inne", men jag har sett tendenser till en del färgglada kläder i vår och det gillar jag.
Det bästa basplagget i vår: Svarta jeans.


Jag är svag för rockar och kappor (jag längst till vänster). Har ett flertal. (Februari 2009.)

Färger i vår: Många starka färger, men även lite pastell passar våren i mina ögon.
En ideal outfit i vår: Ett randigt linne och svarta jeansshorts, bekväma skor.
Skor eller väska: Förstår inte frågan riktigt? Väska är bra för där har man med sig det nödvändiga. Skötväskan är alltid med.
Do’s and don’ts: Har inga alls. Bara man följer sin egen smak och stil och inte följer trender slaviskt så blir det bra eftersom det är mer personligt då.


Jag KAN faktiskt vara uppklädd ibland. (Nyår 2008.)

Ditt senaste köp: Pyjamaser till min son. Till mig själv? Hmm...det var nog ett par strumpor.
Tre saker på vårens önskelista: Ett par nya blå jeans (ej stretch) skulle inte sitta fel då de enda blå jag har nu är stretch, bambutrosor (men vet inte ens om det finns...det finns kalsonger gjorda i det materialet och jag har aldrig känt något mjukare, så DET vill jag ha) och ett par jeansshorts. 


 
Kör lite rockstil också, men nitar, kedjor och läder har aldrig riktigt varit min stil. Jag är ett dansfreak på fest nämligen och då är de sakerna i vägen. (Fest 2005, jag och Svante posar för livet.)

Kommentarer:

1 Robert:

Där är ju jag längst till höger på andra bilden! :D när är den bilden tagen?

Om jag får beskriva din stil så skulle det nog vara lila rockprinsessa. ;)

2 Linda aka Tokmorsan:

Oj stil var det ja. Svart räcker väl S Jag har ingen stil kör på det jag hittar i garderoben jag!

Kommentera här: