Sett filmen MacGruber

Spoilers förekommer! Denna film ska föreställa en parodi på karaktären MacGyver (min barndomshjälte) och lite annat blandat.

MacGruber kallas in för att hitta och neutralisera ett kärnvapen som hans ärkefiende Cunth stulit. Ärkefienden som låg bakom MacGrubers frus död. Cunth planerar att använda kärnvapnet mot USA. Till sin hjälp har MacGruber ett team av experter. Vad de är experter på? Ingen vet. Ska han få sin hämnd?

Jag kan nog direkt säga att man inte ska se filmen på grund av att man gillar MacGyver. Har man någorlunda utvecklad humor så kanske detta inte är det naturliga valet heller. Humorn håller nämligen en väldigt låg nivå. Så brukar det vara med parodier numera. Det enda roliga är väl att de driver med MacGyvers förmåga att göra det mesta av typ en gummisnodd och trädgårdsgödsel och så den där härliga hockeyfrillan då.

Jag förstår inte riktigt poängen med denna film...


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 kurdisk muslimsk tjej <3:

haha lol xD

2 Georg Hendrix:

Nu tycker jag "Austin Powers" är rätt roliga filmer, men det känns ofta rätt meningslöst att göra parodier på saker som Bond eller MacGyver. Varför? Jo, för att mycket där är redan så daterat att det blir kul. Humorn skiner igenom utan parodier :-)

3 Lina:

hahah den filmen vill jag se hur dum den en må vara. Lekis nivå på humor är min grej så länge det inte är bajs och kiss inblandat.



SV: Min dator är inte bara skum, utan den är riktigt skum. Man kan dock inte lita på den. För när man tror att den är igång och rullar så dör den oförberett.

Kommentera här: