Sett filmen Get him to The Greek

Spoilers förekommer! Den här filmen är en sorts spin-off på filmen Dumpad. Men man behöver inte ha sett den för att hänga med i denna. Det hade inte jag.

Filmen handlar om en kille (Jonah Hill) som jobbar på ett skivbolag i kris. De måste komma på något som för in lite pengar. Killen kommer på idén med en jubileumskonsert på The Greek med artisten Aldous Snow (Russell Brand). Chefen (P. Diddy) gillar till slut idén och ger killen i uppdrag att få Aldous att framträda i några tv-program och komma i tid till showen på The Greek. Aldous är nämligen inte världens lättaste att få dit han ska så vägen från London till The Greek blir rörig, komisk och absolut inte enkel.

Jag skrattade så jag vek mig till P. Diddy! Har alltid sett honom som en överspänd typ, men i denna filmen bjuder han verkligen på sig själv. Han är superkul! Hade ingen aning om att han hade en sådan komisk talang! Man kan se filmen bara för hans skull egentligen, men det är annat som är kul också. Colm Meaney gör en kul biroll. Russell är riktigt bra!

Det har varit rykten om en film om Freddie Mercury. Jag är inte sådär supersugen på det för det kan bli värsta floppen om de inte gör bra ifrån sig. Men OM filmen blir av så kan jag faktiskt gå med på Russell Brand som Freddie. Kan inte se någon annan i rollen (om det inte finns någon okänd som är riktigt bra). Glöm den där tönten Sacha Baron Cohen. Russell passar mycket bättre i rollen!

Rekommenderar denna film för ett gott skratt! Första delen av klippet här nedan är Aldous (Russell) med låten Going Up. Jag fick rysningar av den och gillade den verkligen!


Härlig text!


Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Maol:

Russel Brand utséende skrämmer mig...



hur har du fixat "läser just nu" bannern btw?

Kommentera här: