Introducerat välling

Connor har ätit puréer och gröt ett tag, men inte välling. Så idag var det dags för det. Vi fick ett par provpaket på posten, ett från Semper och ett från Nestlé. Eftersom Nestlé-sorten var en Godnatt-välling så testade vi Semper idag.

Först verkade han inte förstå vad han fick. Han grimaserade och åt bara litegrann. Men efter ett tag så blev han riktigt glupsk. Jag trodde välling var mättande, men det ökade hans matsug istället. Efter en hel flaska välling så ville han nämligen ha en hel flaska modersmjölkersättning också. Sedan var han en väldigt glad bebis!

Denna sort var det som vi testade.

Kommentarer:

1 JOhanna:

Hallå!

Angående hyperemesis så sa dem att risken är ganska stor att drabbas igen. Jag mådde väldigt illa med mitt första barn i 20 veckor men kräktes aldrig, den här graviditeten blev illamåendet ännu värre med kräkningar och det höll i sig till vecka 25-26 kanske, men har aldrig avtagit HELT och nu är jag ju i vecka 37..

:) Man kan ju alltid HOPPAS att man slipper skiten om det blir en nästa gång ;)

Lycka till!

2 Linda aka Tokmorsan:

Det var tider det när min började med välling :) Hade inga problem alls med någon av töserna!



Nu har jag problem att få min stora att äta alls så jag längtar tillbaka till vällingtiden ibland!

Kommentera här: