Fiskedammen på namngivningen

På Connors namngivning hade vi, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, en fiskedamm för alla upp till 10 år. Det var en idé jag fick när det var ungefär 2 veckor kvar till namngivningen. Så började "jakten" på vad som skulle finnas i paketen och även vad man skulle ha sakerna i. Hade först tänkt papperspåsar, men hittade inga som jag gillade så till slut blev det Takeaway-boxar...hehe... De sålde 50-pack med sådana på Ramströms i Arvika. Jag behövde bara 16 stycken, så nu har jag en del boxar kvar att hitta på lite skoj med. Undra inte om ni kanske får någon födelsedagspresent i matbox framöver, ni som jag känner och grattar.

Först undrade jag om jag skulle åldersanpassa boxarna, men då barnen var mellan 1 månad - 10 år gamla så insåg jag att det skulle bli väldigt mycket jobb och en del barn kanske skulle bli avundsjuka på varandra. Det fick alltså bli samma saker i alla. Enda som kunde skilja sig var färgen på studsbollarna och glowsticks.

Nu avslöjade jag två saker som fanns i boxen. En studsboll och två glowsticks. Förutom det fanns en nyckelringshäst som gav läten från sig om man tryckte på magen, smiley-klistermärken och ett ark med djurklistermärken.

Grejerna. Satte även en klisterlapp över där man öppnade kartongerna med "Föräldrakontroll för barn under 3 år".

 

Alla saker läggs i kartongerna. Var roligt att pyssla med faktiskt.

 

Överst fick klistermärksarket ligga. Tetris kontrollerar så att allt ser rätt ut.

 

Medan Yatzy kontrollerade att boxarna blev ordentligt stängda. Egentligen ville båda katterna åt studsbollarna i boxarna, men man kan väl få inbilla sig att de hjälpte i alla fall.

Kommentarer:

1 Pysselmani:

Men vilka fina boxar, och underbart innehåll!!! Är lite avis på de där boxarna... Hur höga är de? De ser fint dekorerade ut redan nu, annars är det ju kul att altra sådant =)

Om du vill ha ett litet tips på förvaring på paketinslagning, kolla in här:

http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2470

Om du missat när Strömsö går på tv (Svt) kan jag varmt rekommendera det! Kommer troligen tillbaka fram mot sommaren.

2 Lotte:

Ja jag sitter också mest på soffan med datorn i famnen; men man måste ju ha lite drömmar för framtiden :)

3 Kimmi:

Elina gilla hästen skarpt!! Kul att den lät. :)

4 Denise 21 mamma till Kevin 5:

Fan va smart sätt att kunna välja bort påsar på. Det ser ju roligare ut för barnen att få som ett "paket" med saker istället :D

5 Jennifer - 17år & ensamstående mamma:

åhh, presentboxar <3

riktigt grym ide och kul för barnen!

Kommentera här: