Connors namngivning

Oj, vilken dag! Det började stressigt eftersom de som hyrde Sjövinden före oss hade inte blivit kontaktade angående om att de skulle vara färdiga klockan 11. De hade fått höra klockan 12. Vi fick därför lite kortare tid än tänkt till att ställa i ordning allt till klockan 14 då namngivningen skulle börja. Vi hann i alla fall! Cirka 70 personer blev vi allt som allt (inklusive även de minsta barnen).



Programmet.


Först hälsade jag alla välkomna och tackade för att de kommit. Sedan blev det olika sorters smörgåsar. Skönt med lite matigt i magen. En del hade kommit långväga så det var därför vi lade det så tidigt. Efter det var det dags för mig att hålla namngivningstalet. Jag är inte förtjust i att tala inför folk så jag darrade av nervositet. Det var skönt när det var gjort!



Jag och Connor.


Adam sjöng Say my name (en låt han skrivit) och When you say nothing at all (som Ronan Keating sjungit) och spelade akustiskt på gitarr. Ordet fritt och tårta gick lite hand i hand. Det var någon som sa något under tiden som det var tårta också. Nu menar jag att de ställde sig upp och talade, det vill säga. Prata gjorde man hela tiden så det var inte tyst. Lät nästan som att jag menade att det var det...hehe...

Fiskedammen verkade gå hem hos barnen. Det var lite planerat på det viset så att de mindre skulle få något att sysselsätta sig med och inte bli för otåliga. Kommer ihåg själv hur trist och långtråkigt det kunde vara att gå på "vuxenkalas" när man var barn.

Connor fick massor av fina presenter! Kanske blir ett inlägg med dem vid någon senare tidpunkt. Han var glad och tillfreds nästan hela tiden vi var på Sjövinden. Han blev grinig när han var trött (han sov ungefär en halvtimme under kalaset) och när han var hungrig. Men då han fått sova eller fått mat så blev han nöjd igen.

Dagen blev riktigt lyckad! Tusen tack än en gång till alla!


Connor hade på sig en kilt från Skottland (från Trewscots, storlek 0-6 månader i färgen Scotland National) och en sporran (väskan) från samma ställe. Till det har han en vit body som jag gjort om i ghillie-stil och ett par vita tjockare strumpbyxor.

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Skönt att höra att man inte är ensam om att bryta ihop så fort en åttabening visar sig :)



Men jisses vad söt Connor är i sin lilla kilt!

2 Jenna:

Vad fint! Dop/namngivningar är alltid så speciella och en stor dag. Vilken jättedöt liten kilt! Kram

3 Linda aka Tokmorsan:

Härligt att ni blev så nöjda med dagen :)

4 Ida:

Cool outfit!!! Vad söt han är. Grattis!

5 Georg Hendrix:

Jag tycker nog mamman i bild nr. 2 var en söt en ;)



Hörrö, åldersgräns på fiskedamm? Ta bort den gränsen nästa gång :D

6 Maol:

Söta bilder på han ^_^

7 Bella:

Det var väldigt kul, tack för att jag fick komma :D

8 Fotograf Sara Larsdotter:

Åh vad söt bebis!

Kommentera här: