Sett filmen Rachel getting married

Spoilers förekommer! Visste inget om filmen i förväg förutom att Anne Hathaway skulle vara med i den. Det var en bonus att Debra Wingers namn dök upp i förtexterna.

Kym får permission från rehab för att kunna närvara vid sin syster Rachels bröllop. Familjerelationerna är ansträngda och Kym bär själv på ett enormt dåligt samvete och försöker på sitt sätt att ropa på hjälp.

Jag blev överraskad över att se Anne Hathaway i en sådan här film och i den rollen hon har. Jag trodde att hon bara kunde spela de där "söt"-rollerna. Alldeles i början av filmen känns det obekvämt, men jag tror inte det beror på Anne utan på att jag helt enkelt inte förväntat mig en sådan roll. Efter ett tag så släpper den känslan och jag tycker hon gör ett väldigt bra jobb. Övriga skådespelare är mest bakgrundsfigurer och tar inte så mycket plats.

Jag har lite funderingar över varför de flesta "äldre" skådespelare ser så väldigt botoxade ut... Ni vet, när ansiktet är helt slätt och de inte kan visa några ansiktsuttryck. För mig är kropps-, ansikts- och ögonspråk viktigt i film så att en skådespelare väljer att ta bort möjligheten att göra ansiktsuttryck förstår jag inte. Det ser tokigt ut!

Filmen som helhet känns ändå ganska tråkig och rörig. Att det ofta filmas med skakig kamera hjälper inte. I vissa filmer fungerar det, men inte i en film av denna sort i mitt tycke.

Köp DVD på Ginza

Kommentera här: