Sett filmen Bridesmaids

Spoilers förekommer!

Lillian ska gifta sig och har bett sin barndomsvän Annie att vara första brudtärna av fem kvinnor. Detta gillas inte av en av de andra brudtärnorna så en inre tävlan börjar mellan de två där den ene försöker slå ut den andre, samtidigt som hela livet verkar falla ihop för första brudtärnan.

Vissa scener är bara för mycket. Det känns som att de försökt överföra humor à la Baksmällan till denna film, där det för ovanlighets skull är bara tjejer i huvudrollerna. Det är inte min sorts humor. Jag skrattar vid något tillfälle, men överlag tycker jag inte det är en film man skrattar högt och mycket åt. Totalt förutsägbar (men säg mig en amerikansk komedi numera som INTE är det), men den kan vara helt ok att se en gång i brist på annat. Skådespelarna är helt ok. Den som lyckas bäst är nog Jon Hamm som spelar Ted för han är verkligen en superäcklig totalt töntig machoidiot! Om inte han är sådan på riktigt så har han i alla fall lyckats med karaktären för jag riktigt avskyr den typen!

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Lina:

Där ser man så olika man kan tycka. Baksmällan tycker däremot inte jag är nått vidare.

Kommentera här: