Mina favoritband/artister: Nummer 10

Fick en utmaning av Georg att göra en genomtänkt lista på mina 10 favoritband/artister. Det har faktiskt krävt en del tanke, särskilt då jag faktiskt har svårt att gradera några av listplacerarna då de, i mitt tycke, ligger nära varandra i hur mycket jag gillar och uppskattar dem. Jag har därmed fått gå in på detaljer då det gäller vissa och det kan tyckas vara petitesser, men något sorts metod var jag tvungen att använda mig av.

Jag kommer göra en nedräkning med en artist/ett band per inlägg.



Nummer 10

Erasure - egentligen min systers "band", men jag gillar dem jag också. De har en blandning av dansvänliga hits och tankvärda låtar. Andy Bell har en underbar röst som är både stark och mjuk på samma gång (svårt att förklara).

I love to hate you. Första låten jag hörde med Erasure (som jag vet). Älskar Andy's dans på catwalken!

Kommentarer:

1 tess:

En sån lista vet ja inte om jag skulle kunna göra... hrm svååårt ju...



Ja du jag sitter just nu å vill typ få tag i läkaren som jag pratade med i fredags för nu börjar detta likna skit alltså... hemma idag men imorgon ska ja jobba igen å sitter här med molande värk... detta går fan inte längre.

2 Bella:

Bra skit :)

Kommentera här: