Julfika

Igår (den 22 december, klockan har passerat midnatt) hade vi julfika här. Vi fick blomster och choklad. Connor öppnade några julklappar och Robin fick öppna sin från Connor. Connor hade visst en julklapp till mig också, men den anlände idag till affären så jag får den imorgon. Spännande! Robin fick en mugg och en nyckelring, båda med Connors bild på. Connor öppnade ett kort där det stod om en insättning till hans konto (från en släkting) och ett paket med Micki byggklossar (från oss).

Jag var riktigt dålig för ett par dagar sedan så undrade hur jag skulle orka med allt, men fick mycket hjälp och då gick det bra. Är inte återhämtad än, men för bara ett par dagar sedan var jag sängliggande så en stor förbättring i alla fall. Det var trevligt att ha alla här!

Förutom bullar, pepparkaksmuffins och tårta så hade jag bakat vaniljhjärtan. Fast vaniljkrämen jag gjorde (enligt receptet) räckte inte, så några vaniljhjärtan fick äppelmos som fyllning istället. Kommer nog recept någon dag.


Blomster.


Connors klapp.

Kommentarer:

1 Mirja:

Skönt att du blivit piggare så du slipper vara sjuk på jul!

Kommentera här: