Det VAR Jöback

När jag såg livesändningen av Phantom of the Opera så blev jag fundersam när Sarah Brightman sjöng med flera Fantomer... Jag tyckte jag kände igen den "nya" Fantomen, men var väldigt osäker. Nu har jag hört att den nya Fantomen ÄR Peter Jöback, så jag hade rätt.


Han ska spela rollen 6 månader nästa år, när den nuvarande Fantomen slutar i mars. Tyvärr tyvärr tyvärr... han sjunger väldigt bra, men han sjunger inte som Fantomen "ska", i mitt tycke. Hans röst är för nasal och inte så djup som övriga som spelat Fantomen. Om ni kollar klippet nedan så sjunger Jöback strax efter 3.30. Om ni inte hört de övriga Fantomerna tidigare så kan ni lyssna på hela klippet fram tills Jöback sjungit så har ni lite att jämföra med. Jag kanske är petig, men så kan det vara när man verkligen gillar något. Vad tycker ni?

Från 25-årsjubiléet.

Kommentera här: