Synundersökning, massage, litet kalas och matlagning

Nu blev det en sådan där rubrik igen...hehehe...

Jag var på synundersökning idag. Synen hade försämrats något, men med tanke på att det gått några år så var det inte så illa. Förut var styrkan på glasen -4,50 på båda och nu kommer det bli -5,00 på höger och -4,75 på vänster. Bågarna blev bågpar nummer två i detta inlägg. De heter Silhoette och är riktigt lätta bågar, men ändå tåliga. Har beställt antireflexbehandling och något som ska skydda dem mer mot repor.

Efter det blev det massage på Sköna rum. Hade fått presentkort till det på mors dag. Det var avslappnande och skönt! Sedan kom jag hem till ett städkaos. Det var full rulle.

Mirja med familj kom över för att gratulera Connor. Det var kul att ni kom och tack så mycket för presenten! Vi glömde be er att skriva i gästboken (igen). Jag är lite dålig med det där...hehehe...

Nu väntar jag, Robin och Connors kusin Thea på att maten ska bli klar. Har lagat örtbakad fläskfilé med ugnsstekt färskpotatis och vitlökskräm igen. Det är så mumsigt, men nu är vi rejält hungriga så det får bli klart snart tycker jag.

Hört på Lindex idag.
Kvinna tar fram ovan visade body och visar den för en man.
Kvinna: Vad tycker du om denna till present?
Man: Vad ska du ha den till?
Kvinna: En pojke.
Man: Ah men, barn klarar inte av skarpa färger.
Kvinna: Verkligen?
Man: Ja precis. De blir psykiskt störda och oroliga av det.
Kvinna: Jahaaaa....oj.
Kvinnan hänger tillbaka bodyn. Jag stod och gapade stort inombords (tror i alla fall inte att jag gapade i affären, men det vet man aldrig). Jag köpte bodyn till Connor förresten. Älskar färg!

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Vet inte vem som är dummare.. mannen eller kvinnan.



Mannen för att han har massa fördomar (han kopplar antagligen färgerna till Pride...) eller kvinnan för hennes dåliga självförtroende (förlitar sig mer på andras löjliga "fakta" än sin egen smak) / okunskap! :P

2 NIna Ruthström:

Oj va konstigt. Var fick han det ifrån?

3 Bella:

"psykiskt störda och oroliga?"

Trodde mer på "spralliga och glada" :)

Färg gör mer än vad man tror, ger ju en liten extrakick här i den annars så distra vardagen, förstår om du tappade hakan!

4 ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥:

Haha... försökte han leka psykolog eller nåt? Undrar vart han fick den idén ifrån :)

5 Maiden:

Ha ha ha, då kommer mina bägge barn få riktiga problem i framtiden... :-D

Jag älskar färgglada kläder! Min 5-åring väljer helst färgglatt åxå - å min som e 11 månader har inget val! ;-)

Kommentera här: