Sett filmen Motherhood

Spoilers förekommer! Hittade denna film på Programbiblioteket och hade inte ens hört talas om den innan.

Uma Thurman spelar mamman och Anthony Edwards spelar pappan i denna familj på fyra medlemmar plus hund. Den visar mammans stressiga tillvaro med att försöka få ihop vardagen, fixa kalas till dottern som fyller år, inte förlora parkeringen utanför byggnaden (i New York är uppenbarligen en bra parkering guld värd) och försöka få tid till sin favoritsysselsättning: blogga. Samtidigt som hennes man verkar aningen snurrig försöker hon skriva ett bidrag till en tävling om vad moderskap innebär för henne.

Jag gillar Anthony Edwards, men han får ingen stor plats i denna film. Den handlar mest om mamman och hennes sätt att klara av saker. En del saker tycker jag är mysiga. Vill också gärna ha en sådan där liten mini-fotoutskrivare... Kan inte känna igen mig så värst än så länge eftersom hennes barn är äldre (och dessutom två). Jag hoppas verkligen att det inte kommer bli så som för henne i filmen. Stress, stress, stress och stress. Mathandla, fixa presenter till gästerna till kalaset, fixa tårtan (där namnet dessutom blivit felstavat), hantera otrevliga människor... och allt detta med bara en cykel. Huh att packa allt inhandlat på en cykel och försöka ta sig hem! Jag skulle inte orka så tycker att de som orkar är otroliga! En kul film, speciellt för föräldrar skulle jag tro.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Tack!

Haha ja jag märkte det. Kul :)

kram kram

2 Sandra:

låter som en rolig film!! =)

Kommentera här: