Sett filmen Mirrors 2

Spoilers förekommer! En uppföljare som knappt har något gemensamt med föregående film.

Max förlorade sin fästmö i en bilolycka och har sedan dess kämpat med sina skuldkänslor genom att dränka dem i alkohol och droger. Nu försöker han ta tag i sitt liv och får jobb som nattvakt på ett köpcentrum som hans pappa äger. Redan första natten börjar han se konstiga saker i speglarna.

Nick Stahl (Max) känns nedgången på riktigt så det passar väl för rollen. Filmens enda värde är några av specialeffekterna, i mitt tycke. En del är snyggt gjort! Men skådespelarna är svaga (även Emmanuelle Vaugier som brukar vara bra) och historien är tråkig. Filmen är inte engagerande och inte det minsta skrämmande. Inte ens de billiga "hoppa-till"-effekterna funkar för mig. Förklaring: Jag gillar inte dessa effekter för de utnyttjar en enkel mänsklig reflex och jag tycker det känns billigt och föredrar istället när man bygger upp skräcken. Men eftersom jag har denna reflex så hoppar jag till när det kommer en sådan scen. Till denna film gör jag inte det en enda gång. Så när till och med "hoppa-till"-effekterna är lama....ja....

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Aficionadon:

Vetetusan om jag hört talas om dom här filmerna, låter som att man inte missat mycket.

Kommentera här: