London 28 juni 2008

Hemresedagen, men skulle inte åka förrän på kvällen. Först blev det ett stopp vid King's Cross där vi letade upp plattform 9 och 3/4 som är med i Harry Potter-filmerna. Efter det blev det promenad och shopping i Camden Town. Var späckat med trånga marknader och mycket folk. Var man än gick så hörde man svenska och norska. Var lite komiskt! Hungrig blir man ju så vi hittade en pizza-restaurang vid King's Cross. Servitören vi hade försökte antingen fjäska till sig dricks eller så trodde han att jag var 5 år...Han kallade mig Signorina Bella hela tiden och när jag då log lade han till "Oh...lovely smile, beautiful young lady." När vi sedan skulle gå så betalade pappa, men servitören tackade mig...hehe! Vi både landade och avgick från terminal 5 på Heathrow, en nybyggd terminal. Den var helt otroligt stor! Terminal 4 är en bebis i jämförelse. Flyget hem gick fort så jag var hemma redan halv 1 på natten.

Kommentarer:

1 Maria:

Jag vill så gärna till London jag med! Haha, kul att få se plattformen från HP-filmerna. Tänker på den scenen när någon av studenterna (harry eller Ron kanske?) ska köra in genom en sten-pelare men misslyckas och den stackars ugglan i buren blir alldeles skakis! Det såg lite roligt ut tyckte jag... Hrm. Jag har knäpp humor.

2 sofia:

sv; tack så mycket!!

Kommentera här: