London 27 juni 2008

Pappa var snäll och blev med mig till London på konsert. När jag får för mig att jag ska göra något är det omöjligt att ändra på mig. Lite smått fanatisk kanske... Men tycker att livet är till för att avnjutas, inte väntas på.

Anlände under natten till London. Sov en del och sedan åkte vi ut på stan. Först blev det en båttur på Themsen följt av en tur i The Eye. Sedan en tur till Piccadilly Circus där vi skulle på Virgin Megastore. Hittade istället Zavvi som var exakt samma grejer (dvd, cd, spel etc, de hade visst bytt namn). Shoppade lite där. Åkte tillbaka till hotellet för att hinna vila och äta lite innan konserten. Köpte en hink kyckling på KFC som vi delade på. Orkade inte äta upp hela ändå. Jisses vilken portion!

Hyde Park låg nära hotellet så vi gick dit. Var mycket folk och god stämning. Var ett fåtal som betedde sig dumt, men mängden hade bara roligt och trevligt. Det spelades mycket bra musik! Jag gillade förstås en del mer än annat. Var så kul att få höra "Don't you forget about me" med Simple Minds live. 80-tal!!!! Eddy Grant fick igång publiken också med sina "Gimme hope Joanna" och "I don't wanna dance". Härligt! Will Smith var en riktigt charmör och när han drog igång med temat från Fresh Prince i Bel-Air så var alla med på noterna! Nelson Mandela höll tal och det kändes riktigt stort att se honom. Han har lyckats åstadkomma så mycket i sitt liv! Charmigt att se Andrea Corr och Brian May tillsammans också. Josh Groban sjöng helt otroligt bra som vanligt, men tyvärr sjöng han inte någon av de låtar som jag gillar. Bäst på hela kvällen var 50% av Queen + Paul Rodgers. One Vision, Tie your mother down, Show must go on, We will rock you och We are the champions fick mig att bli tokig! Jag skuttade, dansade, sjöng med, skrek, jublade....ja hela köret och struntade totalt i vad folk runt mig tyckte. Och detta utan en droppe alkohol! Det var en grupp precis bakom mig som också blev lite tokiga...skoj! Efter konserten blev det raka vägen hem till hotellet för att värma sig och äta lite mer. Däckade rätt gott sedan.

Kommentarer:

1 Aficionadon:

Det är precis så det ska vara. Reach for the dreams!

Kommentera här: