Lekdag och monterat spis

Connor hjälpte mig att montera ihop spisen idag. Spisen var hans egen, en Micki som vi köpte i Ullared tidigare i år. Sedan fick han för sig att städa i sitt klädskåp....eller vad det var han sysslade med. Han tog fram en kartong och sedan drog han fram fyra par byxor som han kastade i den. Vill han säga nåt tro? Hehehe...

Jag pratar inte ofta om ekonomi, men idag hände något som på ett vis är tragiskt fast jag tog det positivt. Jag hade fått pengar från Skatteverket. Över 3000 kronor. Jag fick ingen deklaration i år så undrade vad det här nu var så kontaktade dem för att kolla. Min inkomst ifjol understeg 18 000 kronor och då ska man inte betala skatt. Den skatt som dragits på min föräldrapenning från augusti till december fick jag alltså tillbaka nu. Det tragiska i situationen är min inkomst, men så är det att bli utförsäkrad och hamna mellan stolarna.

Eftersom jag nästan aldrig pratar om sådant här så är det väldigt få som vet hur det ligger till, men nu har jag bestämt mig för att vara öppen med det. För att visa hur det kan vara. Jag har som tur är ett otroligt ekonomiskt sinne så jag får kronorna att räcka länge. Vi har Robins inkomst och barnbidraget också förstås. Och jag tycker inte att vi lever det minsta "fattigt". Vi unnar oss en del gott och kan köpa sådant vi behöver. Vi har inga skulder eller krediter. Det jag tog positivt med extraslanten? Nu har jag fickpengar till kryssningen som jag vann, kan vaccinera Tetris, köpa vinteroverall till Connor och jag har ändå pengar över till några räkningar denna månad.

Tetris tog plats i kartongen som Connor kastade kläder i.


Spisen som jag och Connor monterade ihop.

Kommentarer:

1 Bella:

Fint med en liten extrapeng, även om det från början är sjukt att du får så lite inkomst under ett år.

Stor kram på dig!

2 tess:

Ja valpar är ju just valpar... å de är ju bedårande. Men de är jobb. enomt med jobb... å de kanske ja inte riktigt vill å maken vill absolut inte... tyvärr.

3 Linda aka Javamorsan:

Har tänkt skaffa en sån åt ungarna. Men det blir liksom aldrig av. Nu verkar dom inte vilja ha en längre. Men jag vill ha ha

5 Aficionadon:

Tråkigt att man kan ha så liten inkomst i ett land som Sverige. Jäffla Alliansen.

Kommentera här: