Läkarbesök, regnkläder och födelsedagskalas

Idag var jag till min läkare angående mitt akutbesök. Även han konstaterade att det var akut magkatarr och jag fick medicin som jag ska en tablett om dagen i 14 dagar. Det gick ganska snabbt på Apoteket denna gång. Connors mormor var snäll och passade honom under tiden som jag gjorde detta. Jag passade även på att inhandla regnkläder till Connor när jag ändå var på stan. Nu fattas bara stövlar.

Under dagen idag har Connor ställt sig upp helt på egen hand med stöd av den mjuka pallen som vi har i hallen och även i sin spjälsäng. Det är första gången han stått upp själv och han blev så glad när jag uppmuntrade honom. Det som lockade honom att ställa sig upp? Han ville ha tag i min mobil som låg på pallen...hehehe...

På aftonen åkte vi till min moster för att fira hennes födelsedag. Direkt jag startade bilen märkte jag att något var fel. Den lät väldigt högt. Jojomen... bakre ljuddämparen hade rostat och lossnat. Det var lagom roligt. Så nu får vi fixa en sådan. Blä... Det var trevligt hos min moster i alla fall (ja, vi tog oss dit ändå) och Connor hade riktigt kul med sitt bollkastande.

Regnkläderna jag skaffade till Connor.

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Skönt att få medcin så man kan må bättre. Hade sånt där för två år sen. Eller rättare sagt det var ett fullskaligt magsår men jag förstår smärtan :(



Hoppas ni får en skön onsdag nu!

Kommentera här: