Kinaresa 25 april 2008

Idag var vi och kollade på OS-arenan, Fågelboet, på avstånd. Den såg häftig ut! Sedan blev det många timmar vid en marknad så folk skulle få shoppa. Jag var färdig på cirka 2 timmar så vi var en del som fick vänta. Blev helt slut av prutande och att alla ropade på en och slet i en och ville sälja. Jag föredrar absolut en vanlig affär kan jag säga! Kom undan med lite fynd i alla fall. För mig är ett fynd då jag får något mycket billigare än i Sverige. För en del dög inte det. Det var nästan som en tävling över vem som lyckats få bästa affären. Tyckte jag var hellöjligt! Jag bryr mig bara om att jag själv är nöjd, varför ska man tävla om det också? Har inte ett sådant behov av att hävda mig. Efter det slitet var det dags för akrobatföreställning. En del imponerade, en del har jag sett förut. Middagen var Pekingankan som de visade hur man skulle äta. Man skulle packa in ankskivor med sås och grönsaker i ett tunt bröd så det såg ut som en vårrulle ungefär. Var inget för mig.

Kommentera här: