Första cykelturen och kantarelljakt

Idag monterade vi äntligen fast cykelstolen på min cykel. Det tog sin tid för beskrivningen var som den var, men till slut satt den där. Både jag och Robin körde en liten varsin testrunda med Connor. Han har inte nappen i munnen när vi åker förresten, ifall ni undrar angående bilden.

Självklart har både mor och son cykelhjälm.

Senare på kvällen blev jag med syrran till skogen på kantarelljakt. Det gick väl sisådär. Det fanns inte så mycket svamp. Men jag fick ihop till en stuvning i alla fall så jag har ätit god färsk kantarell nu ikväll. Egentligen var det syrran som hittade ALL svamp, men hon var snäll och delade med sig.

Att gå i skogen är härligt i sig, men huh vad mycket spindeltråd jag fick på mig.

 

Kantareller.

 

Mums!

 

Fläskkarré med kantarellstuvning. Det var godare än det ser ut.

Kommentarer:

1 tess:

Gud va gott de är med kantareller... ja har dock lite problem när ja äter sånt... magen... men mmm så gott.



Ja jag fattar inte heller varför dessa bloggar slår så... de ger inget för mig. Å ja begriper inte va de ger andra heller helt ärligt... men men... tydligen så är de ju något eftersom de växer sig så stora.

2 Maol:

Lilla Connor får se upp med händerna. Jag ser att han kan ta i sadeln. Inte så kul om han fick händerna i kläm. :/

3 Helena:

Gottigott! :)

Kommentera här: