En bra början med kaotiskt slut

Igår var det fest hos en kompis. Vi hade fixat barnvakt så det var första festen som både jag och Robin skulle gå på gemensamt sedan nyår 2009. Det var riktigt kul till en början! Vi satt och pratade för fullt och det var trevligt folk på festen, en del som jag känner och en del som jag träffade för första gången. Men sedan började jag få ont precis under bröstbenet.

Jag brukar få det ibland, men det brukar gå över på 15-30 minuter. Den här gången bara stegrade det i smärta så till slut orkade jag inte mer. Låg dubbelvikt på golvet och Robin fick ringa ambulans. De satte kanyl på plats och gav en smärtlindring med något konstigt namn. Det hjälpte inte. Vi fick åka ambulans till akuten. Jag minns inte något av den turen förutom att jag hittade en metallstång att hålla mig i när det gjorde som mest ont. Nästa sak jag kommer ihåg är att vi är på ett rum inne på akuten. De ger mig morfin som inte hjälper det heller. De tar en del blodprover och artärprov och sedan ger de mer morfin och när inte det heller hjälper så får jag en blandad vätska med bedövningsmedel och Novaluzid som jag ska svälja.

Efter det blev tungan, gommen och halsen helt bedövade. Ungefär som det kan kännas om man har fått bedövning hos tandläkaren. Efter en stund släppte äntligen den värsta smärtan och kvar var bara en ömmande punkt där jag hade haft den värsta smärtan. De misstänkte att det var akut gastrit (akut magkatarr). Läkaren sa att han aldrig varit med om att någon haft så ont som jag vid detta, men tillade att han inte varit där så väldigt länge heller. Så nu gäller det att jag är snällare mot mig själv då... Tycker redan jag har skött mig ganska bra i och med att jag har IBS och dagligen tar medicin mot det och tänker på att äta regelbundet och inget starkt kryddat. Kaffe dricker jag inte, röker inte och alkohol dricker jag väldigt sällan, kanske 2-4 gånger per året och aldrig mycket (det var troligtvis de två ynkliga ölen som jag drack på festen igår som var utlösande faktor, jag som nästan aldrig dricker sånt...typiskt).

Hade sett fram emot en helt annan kväll än vad det blev, men det var kul så länge det varade i alla fall.

Lite prat på balkongen under festen. Fina miner!

Kommentarer:

1 Rebecca:

Låter obehagligt :S

2 Linda aka Javamorsan:

Oj då låter väldigt obehagligt. Tur det inte var något riktigt allvarligt!

Kommentera här: