Sett filmen The Expendables

Spoilers förekommer! Man utlovar en gammaldags actionfilm med klassiska actionhjältar.

Det är absolut inte vad man får. Filmen är inte alls gammaldags hederlig action utan snarare ett dataanimerat jippo som totalt saknar riktig action. Filmen är en enda stor gäspning! Istället för riktiga effekter så använder man sig av cgi-effekter. Till och med när "hjältarna" skjuter "skurkarna" och blodet sprutar så är det cgi. Hur svårt är det att använda sig av gammaldags blodpåsar liksom? Det blir så otrolig fejk! Sedan är det skillnad på cgi och cgi. En del kan vara välgjort. Det i den här filmen är bara tarvligt gjort. Ibland ser det ut som något man kan fixa ihop i typ Paint.

Jag har överhuvudtaget inget positivt att säga om denna film! Det är en PARODI på riktig action, i mina ögon, och skådespelarna gör parodier på "tuffingar". Handling existerar knappt.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Hård kritik. Jag såg faktist denna i fredags också, men är osäker på om det blir någon recension :P



Jag tycker det var kul att se alla skådisarna i samma rulle.. men vilket slöseri. Man skulle kunna fullt hela filmen med underbara one-liners och så vidare. Istället blir bara massa repliker väldigt "b" utan betoning på humor.



Det är inte särskilt mycket till handling, men själva action-scenerna tyckte jag faktist var OK.



Överlag tycker jag inte det var en särskilt dålig film, men inte särskilt bra heller. Man skulle kunna gjort något mycket mer underhållande än detta. Bättre handling, mer härliga repliker och ha fler scener för samtliga skådespelare.

2 Petra:

Det är en rekommendation från MVC att inte äta värktabletter. Minns inte helt hur det var, men forskare hade kommit fram till pojkfoster kunde ta skada av det. När jag bar sonen för mindre än ett år sen, var det helt ok att ta en tablett vid behov, men nu ska man helst avstå helt.

3 Aficionadon:

Fan vad jag håller med angående gammaldags action samt CGIn! Jag gillade filmen, men blev grovt besviken just pga att actionscenerna inte var dom bästa, mycket pga CGIn. Sen gillade jag inte skådespeleriet från vissa och några karaktärer. Statham tål jag t. ex inte.



Jag trodde det skulle vara den bästa actionfilmen sedan typ True Lies, men icke!

Kommentera här: