Sett filmen Devil

Spoilers förekommer! Titeln på dvd-omslaget får mig att undra vad det är för en kass film egentligen. "Welcome to the hellevator" låter inte särskilt lovande. Och trailern som sett så bra ut.

5 människor stiger in i en hiss. Hissen fastnar. Medan folk på utsidan börjar arbeta med att få ut dem så börjar ljuset blinka för att till slut försvinna. Det är då skriken börjar...

Det låter lovande, eller hur? Det tyckte jag i alla fall. Det börjar lovande också. Jag får en rysning längs ryggraden när en av personerna får ett konstigt "bett". Men sedan tappas allt bort. Stämningen, skådespeleriet, manus...allt. Det blir en enda stor gäspning av alltihop. Ett sådant upplägg som man skulle kunna göra så MYCKET med! Tråkigt.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Maria:

Shyamalans filmer har väl floppat rätt bra senaste åren tyvärr? Snyggt omslag till filmen i alla fall! Man kanske skulle se den ändå... :)

2 Linda aka Javamorsan:

En okej film men inte mer. Finns massor av filmer med grymt bra upplägg som bara blir platta tyvärr. Kan vara så att man blir kräsen också när man ser för mkt känner jag.

3 Lina:

Crap! Jag som hade stora förhoppningar om att denna skulle vara bra. Men jag ska se den ändå en vacker dag. Dock är jag sjukt rädd för hissar så bara tanken på att de sitter fast få mig att må dåligt.

Kommentera här: