Musikutmaning dag 5

Femte dagens låt:

En sång som påminner mig om någon. Den här låten påminner mig om min vän Jenny på grund av hur vi fick hålla på att spela om denna hela tiden på en fest vi var på i början av 2000-talet. Festen var utomhus så högtalarna stod i fönstret medan musikspelaren var inne i ett rum i huset vi var i. Man gick alltså in och valde låt och gick sedan ut för att höra den och festa. Fear of the Dark är långsam i början, så någon tyckte inte den var kul som festmusik och bytte alltså, PRECIS innan den tar fart. Vi reagerade: "MÄH" och sprang in och ändrade tillbaka. Samma procedur hände igen. Precis då låten ska ta fart så byter någon...och igen. Den fjärde gången fick vi i alla fall höra hela låten.

Iron Maiden - Fear of the Dark.

Kommentarer:

1 ciara:

Ja,Iron Maiden har många bra låtar;) Kul med minnen o musik!

Kram/Ciara

2 Petra:

Jag gillar den här musikutmaningen, är kul att se vad andra har för musik och minnen till dem.

Iron Maiden är dock ingenting jag lyssnar på, men min syster gör det så nog har jag hört låtarna alltid :)

Kommentera här: