Matlåda med nostalgi

Matlådor är inte så kul vanligtvis, men om man hittar något roligt motiv så vill man helt plötsligt ha en hel bunt av dem. Turtles är min första i alla fall. Serien var lite ifrågasatt för att den ansågs vara våldsam, men jag blev inte våldsam av den. Skrev en uppsats om tv- och filmvåld på gymnasiet där jag argumenterade för att sådant våld inte triggar igång de flesta människor och att några få inte ska få avgöra vad man visar. Det handlar mycket om hur man som förälder hanterar saken. Ända sedan jag var riktigt liten så var mina föräldrar duktiga på att förklara och visa vad tv och film egentligen var. En fantasi, en dröm, en mardröm - och alltså inte på riktigt (med undantag för nyheterna).

Turtles! Min favorit var Raphael när jag var liten. Hade du en favorit?

Kommentarer:

1 Aficionadon:

Värst gick det för Darkwing Duck som slutade visas för att en dum ungjävel använde hans dubbelfingrade näskastet på en annan unge som då dog.

2 Helena:

Raphael var min favorit också! :)

Kommentera här: