Dr. Fish - fiskspa

Idag var syrran, hennes sambo, Annelie och jag till Kristinehamn för att testa fiskspa. Det var riktigt kul! Vi fick komma in i ett mysigt rum där vi först fick tvätta av fötterna för att få bort strumpludd. Sedan fick vi sitta med fötterna nere i en stor tank full med garra rufa-fiskar. Vi bjöds på frukt, kex och drickbart under behandlingen.

Ungefär en halvtimme satt vi med fötterna i tanken och det KITTLADE! Det kändes lite som småstötar när fiskarna sög. Efter ett tag vande man sig vid det så då kittlade det bara om de kom på de mjuka ställena på fötterna. Av någon anledning var de riktigt intresserade av hälsenan på min vänstra fot. Där samlades ett helt stim. När jag testade att sticka ner en hand så kändes det inte alls som på fötterna. Man kände av sugandet bättre och det kändes inte som småstötar som på fötterna.

Mina fötter blev mjukare och jag vill dit igen någon gång! Kan rekommendera det! Kolla in mer info HÄR.

En del fiskar var små och en del var stora. De stora kändes verkligen!


Här har fiskarna gett sig på min hälsena.


En fisk kittlar Annelie.

Kommentarer:

1 Mirja:

Vad häftigt det där verkar men ändå äckligt hehe :) Tar det bort förhårdnader och sånt eller?

2 Bella:

HAHAHA, ja jäklar vad det kittlade! :D

Kommentera här: