Bilprovningen

Det gick jättebra på bilprovningen igår. Inga anmärkningar. När jag kom dit så anmälde jag via datorn vid incheckningen. Hade bokad tid 15.10, men fick komma in en kvart innan tiden. Härligt! Kunde antingen sätta mig och vänta och dricka kaffe eller hänga med och se vad kontrollanten gjorde. Jag hängde med. Vill gärna se vad som pågår med bilen och det är inte varje dag man får chans att se under den.

Fick en rolig kommentar också. Om att jag inte ska köra så lugnt och försiktigt utan att jag ska gasa på ibland, så det inte blir avlagringar i avgasröret. Jaha, sa jag och skrattade. Kul att veta att det syns att man är lugn i trafiken...hehe...

Första gången jag skulle köra in i en av de där portarna (för ett antal år sedan) var jag lite nervös. Visste inte vad som fanns på andra sidan.

Kommentarer:

1 Fia:

Skönt att den gick igenom!

2 Linda aka Javamorsan:

Skönt att det gick bra. För syrran blev det en dyr historia tyvärr men men sånt är livet.

ha er en skön fredag nu!

3 Bella:

Mig gnäller de på för att jag bromsar för dåligt :)

Kommentera här: