Sett filmen Till vildingarnas land

Spoilers kan förekomma! Denna film är totalt oengagerande i mina ögon. Jag kommer ihåg barnboken och teckningarna i den från när jag var liten, men har för mig att den kändes mer intressant än filmen.

Filmen känns ytlig och konstig och pojken väcker inga sympatier hos mig. Jag förstår själva poängen med vildingarnas land, att pojken i sin fantasi flyr verkligheten och att han där träffar på dessa figurer som var och en representerar en del av hans egen personlighet. Där lär han känna sig själv och ser sig själv från utsidan på ett vis. Det skulle kunna bli bra, men det blir platt fall. Trots att filmen var kort så kändes den dryg.

Kommentarer:

1 Ida:

Jag gillade inte den filmen alls!

2 Ida:

Är du medlem på filmtipset.se ? Jag rekommenderar verkligen den sidan!

3 Dom kallar mig Yngve:

Jag tyckte att filmen stundtals var väldigt rolig, men inte alls så hjärtevärmande och härlig som jag upplevde boken som barn. Håller med dig om att pojken inte väcker några sympatier, samt att filmen kändes längre än vad den faktiskt är.

Kommentera här: