Otrolig historia

Jag blir riktigt rörd och tårögd när jag läser om den australiensiska kvinnan som skulle föda tvillingar. Förlossningen satte igång alldeles för tidigt, redan i vecka 27. Flickan föddes utan problem, men den lilla pojken vägde under 1 kg och efter många försök att få liv i honom så dödförklarades han av läkarna. Mamman tog honom till sitt bröst, klappade honom och båda föräldrarna pratade med honom och berättade att han hade en syster och vad de villa göra med honom under hans uppväxt. Efter två timmar började man se livstecken. En reflex, sa läkarna. Men han började andas mer regelbundet och när mamman erbjöd lite bröstmjölk på ett finger så sög han i sig det och öppnade ögonen. Nu är tvillingarna ungefär 6 månader gamla.

En helt otrolig historia! Jag kan föreställa mig bergochdalbanan föräldrarna upplevde. Glädjen över dotterns födelse, sorgen över sonen som dödförklarades och sedan glädjen över sonens uppvaknande. Sådana här glädjehistorier önskar jag att man fick höra mer av! Synd bara att en del kopplar ihop det med "guds ingripande" och inte kan se det som det fullt naturliga underverket som det egentligen är.


Läs mer på denna sida.

Kommentarer:

1 Kristin:

haha ja man måste ju se det komiska i sådana händelser :)



Åh den historien tyckte jag var så fantastisk!

2 Cissi:

Hoppas du har en fin dag! :)

3 Bella:

Ja men precis, en vit ruta - där kräks vi, perfekt! Hahaha!

Kommentera här: