Sett filmen Marley och jag

Spoilers förekommer! Jag har inte läst boken så kan inte jämföra den med filmen. Varnar dock känsliga för denna film för trots att jag störde mig på hur jobbig hunden var så kämpade jag mot gråten direkt jag fattade var historien skulle sluta (och det tog mig inte lång tid att fatta). Till slut kom tårarna.

Som jag uppfattat det så är detta baserat på en riktig Marley. Husse till Marley skrev visst boken som ligger bakom filmen. Det handlar om hur ett par bestämmer sig för att skaffa en hund eftersom de båda växt upp med hundar. Dock så förväntade de sig inte att de skulle få en hund som gjorde precis allt den inte fick. Familjen utökas med tre barn och Marley finns alltid där. Trots (eller kanske på grund av) sina jobbiga ovanor så växer Marley in i familjens hjärtan.

Skådespelarna är inte mina favoriter, men den här filmen handlar egentligen om hunden och familjens relation till hunden så man bryr sig inte så mycket om vad skådisarna gör. Jag vet inte vad det är med djurfilmer, men de får nästan alltid till det där som känns i hjärtat på mig (det finns undantag förstås). Kanske är det för att man själv haft djur nästan hela livet. Det är även en scen som inte handlar om Marley som fick hjärtat att göra ont. Storspoiler! När paret väntar sitt första barn och är på ultraljud och får beskedet att "hjärtat slår inte". Strax före den scenen hade Connor härmat mig för första gången då jag räckte ut tungan åt honom. Jag HAR verkligen blivit mer blödig. (Det fanns förresten en karaktär i filmen som också hette Connor.)

Kan säga att Tetris och Yatzy verkligen gillade denna film för så mycket gos som de fick mådde de helt fantastiskt!
Om ni ska se denna film och är svaga för djurfilmer så varnar jag er! Ha åtminstone med näsdukar när ni ser den.


Köp DVD på Ginza  

Kommentarer:

1 Maol:

Jag såg den inatt. Mina ögon är fortfarande svullna.

2 Cissi:

den filmen vill jag se, men ändå inte :(

Kommentera här: