Omedveten bitch

En händelse under mârten gjorde mig troligtvis till bitch i en annans ögon och detta utan en aning från mig. Det är inte första gången det hänt heller. Är jag aningen clueless eller?

Jag skulle köpa mârtensgodis till Robin (han höll i Connor). Går fram och tillbaka längs godiset ett tag tills jag hittar rätt sort (smart att skicka en novis att köpa godis). Tittar då efter säljaren och får ögonkontakt med henne och hon kommer fram och frågar vad jag vill ha. Jag hinner säga:
"Jag ska ha...", men då avbryter en dam bredvid mig och säger:
"Jag ska ha ett halvt kilo sånt där!" Både jag och säljaren stannar upp, men sedan avslutar jag min mening: "...nougat för 25 kr."
"Jag tror faktiskt jag var före!", säger damen.
"Öh, jag vet inte...", säger jag och säljaren säger:
"Jag kan tyvärr inte hålla koll på sånt."
"Nej, men VI kan det.", säger damen och tittar på mig.

Hur ska jag kunna hålla koll på alla personer vid ett fyra meter långt bord? På de marknader jag varit har principen varit: få kontakt med säljaren och när denne kommer fram till dig så är det din tur. Om det införts ett kösystem så har jag inte fått det meddelandet. Jag fick i alla fall godiset och kunde gå.


Ställ dig i kö och vet hut!