Buskatt!

Idag försvann Yatzy spårlöst. Hon har haft sina rymningar tidigare och hon svarar inte när man ropar på henne heller (det gör däremot Tetris). Vi letade genom hela lägenheten och jag letade även i trappuppgången ifall hon smitit ut när Robin bar ned grejer till förrådet. Nepp, ingen Yatzy.

Till slut klickar det i hjärnan på mig och jag lyfter på överkastet till sängen. Där ligger hon! Hon hade lyckats krypa under överkastet så att det inte syntes alls. Ett trick hon kanske lärt sig från min lantiskatt Silla? Uh, vad orolig man kan bli.


Busungen själv förstod inte alls att hon gjort oss oroliga.

Kommentarer:

1 Sandis:

aw, söt!

2 Maol:

Så gör Neko ibland också. Klappar man på bulan så purrar hon.

3 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

ja men visst ser det ut som om dom stirrar på en och tänker för sig själva att dr bort sitter det minsann en som är dörädd för mig och går till attack. Dom borde utrotas! eller i alla fall hålla sig bort från mitt hus :)

4 Sandis:

Spelet är till xbox 360. Det är verkligen sjukt störande!

5 Bella:

Naaaaw, det var ju tur att hon inte var längre bort än så :)

6 anna f:

Hehe känner igen denna typen av kurragömma! man hinner bli jättenervös över vart katten katten tagit vägen , ^^innan man till slut hittar busfröet :) hihi...

Leka kurragömma o kull e skojj.. iallafall tycker våra troll det :P

Kommentera här: