10 saker: Att vara mamma...

...innebär att:

♦ man är trött jämnt
♦ minnet blir jättekort om det inte har något att göra med bebisen
♦ ens "egentid" blir gravt limiterad
♦ ibland verkar hushållet falla samman när "inget blir gjort" (tvätt, disk, blöjor, dammråttor)
♦ ens hörsel förbättras (bebisen kanske ligger i andra rummet och man reagerar direkt: "Var det där en ryckning...vaknar han snart?")
♦ man inte kan hjälpa att det blir mycket babysnack
♦ när din partner lämnar tv-spelskontroller framme blir det till värsta grejen ("PLOCKA BORT!")
♦ man blir oense om de mest konstiga saker
♦ man hinner kanske inte ens gå på toan under dagen
♦ man får ingen matro

MEN...det innebär också att du har världens goaste bebis som tycker om att sitta och jollra i din famn, som ler åt dig när du larvar dig, som fascinerat tittar på dig så att ögonen går i kors, som räcker ut armarna mot dig, som somnar mot ditt bröst och som för varje dag växer och utvecklas till att bli en egen individ.

Det är värt ALLT!

Kommentarer:

1 Simone:

Hej nu har jag skaffat mig en blogg :) Du får gärna hjälpa mig att snygga till den nån dag :) Vilken härlig bild på din och connor :D

2 Sini :):

Hejhej :)

söt blogg:D

vad har du för planer idag?

3 ducky:

aaaaw jag längtar till den dagen jag blir mamma ^^

4 Lina:

SV: Jag blev helt gråtfärdig när jag läste den artikeln så jag var med tvungen att plocka upp min egna katt och gosa lite extra med den.



BTW, har jag sagt till dig att du liknar Summer Glau?

5 Bella:

Åååh vilken gullegris han är :D

Kommentera här: