Storhandla i Karlstad

Först var vi förbi djuraffären Pets i Ilanda. Sågspån och hö till kaninen och kattsand till katterna skulle inhandlas. Både idag och imorgon är det Kattens dag så det fanns en del erbjudanden och tävlingar. Efter det åkte vi till Molkom och hälsade på några av Connors släktingar på Robins sida.

Sedan blev det IKEA, mat på Mama's pizzeria och storhandling på ICA Maxi innan vi åkte hem. Nästan framme i Arvika blir jag fly förbannad på en bilist som beter sig som en idiot. Har skickat insändare om detta till lokaltidningen. Det gör säkert ingen skillnad, men det känns ändå som att jag vill nämna det och så är det skönt att få skriva av sig. Här är vad som hände:

Vi körde (jag bakom ratten) i 90 km/h på en 90-sträcka. Det är mörkt, det är halt. En bil kör upp så nära den bara kan bakom oss. Jag kommer ihåg min körlärares ord: "Kör aldrig ut i vägrenen om du är osäker, om sikten är dålig eller om väglaget är dåligt". (Jag kan köra ut och släppa förbi stressare då det är fint väglag och bra sikt.) Nu bestämmer jag mig alltså för att det inte är värt det, speciellt inte med en 3-månadersbebis i bilen. Då sätter den idioten på helljusen och bländar mig i backspegeln. Sedan tränger han/hon ut mig i vägrenen. Jag blir så arg!! Om de tror att de är övernaturliga, odödliga eller inte bryr sig om något händer dem, kan de då inte tänka på att de kanske drar oskyldiga med sig om de orsakar en olycka? Är det verkligen värt något sådant bara för att komma kanske 4 minuter tidigare hem (eller var personen nu skulle)?

Övriga delen av dagen har varit bra i alla fall.


De bästa kunderna har privatskjuts på ICA Maxi.


Skulle växla till mig mynt till vagnen, men då säger hon i kassan till mig att vänta och så hämtade hon två sådana här istället. Så nu klarar jag mig utan mynt framöver. Snällt!


Pets fick vi lite gratis kattmat och en fin burk.


IKEA köpte jag bara denna ram. Robin köpte lite fler julklappar till Connor.

Kommentarer:

1 GUESS WHO?:

- gud vad söt han är!

2 Maol:

Som jag brukar muttra högt när jag kör bil och håller hastigheten....

" jag har ingen skyldighet att släppa fram dig när jag kör den tillåtna hastigheten. Jag gör dig faktiskt en tjänst med att inte köra på väggrenen och släppa fram dig. Du kör för fort."

För det är en annan sak om man skulle köra saktare än alla andra, då kan man släppa fram folk. Förstår du?

3 martina:

Ja, alla är vi olika och tur är väl det. för annars skulle ju alla ladda ner, eller skulle alla sitta och vänta på att tv-programmet ska börja och hur skulle världen se ut då? :D

4 Pendlaren:

Du skulle ha satt på dimmljuset och bländat tillbaka och saktat ned till 50! Jag blir så förbannad på bilister som vill preja ut en på vägrenen när det är mörkt/dimmigt/dåligt väglag. Man har ingen aning om det går någon utan reflexer eller om det står en nedsläckt bil. Ibland skulle jag vilja ha en stor skylt i bilen med: Håll avståndet din väl valda svärord.

5 Lina:

Gratis grejer är aldrig fel =)

6 simone:

snygg ram :D

Kommentera här: