Pepparkakor

Idag har jag och Connor bakat pepparkakor. Jag gjorde själva arbetet och han tittade på och "pratade" med mig. Han fick även lukta på lite pepparkaksdeg. Doftcentrat sitter ganska nära minnescentrat i hjärnan så man har lätt för att associera dofter med vissa minnen. Nu är Connor så liten att jag inte räknar med att han ska minnas något än, men jag har fått för mig att han kanske ändå kan erinra sig en känsla av trygghet när han senare känner doften av pepparkakor. Om det inte funkar så är inte det hela världen. Då har han fått lukta på lite pepparkaksdeg bara...hehe...


Det blev kattiga pepparkakor.


Yatzy övervakade själva bakandet...


...medan Tetris höll koll så att pepparkakorna inte blev brända.

Kommentarer:

1 anna f:

wow det e inte bara jag som funderat på att fixa pepparkakor nu..skönt att veta :P. ska försöka göra det på tisdag, om man e piggare från förkylningen förstås! :-) finfina pepparkakor har ni gjort! Å självklart ska katterna vara med i centrum^^ dessa små underbara djur.. =)

2 Maol:

Hi hi ordning på katterna ^_^

Kommentera här: