Mindre känd skådis/artist?

Har ni någon skådis/artist som ni gillar som är mindre känd? Jag har tidigare skrivit inlägg om min favorit Peter Wingfield. Inte många som jag känner som vet vem han är, om inte jag varit där och "upplyst" dem. Hur upptäckte ni er "okända" favorit och vad fick er att "stanna"?

Jag såg Peter Wingfield för första gången i tv-serien Highlander. Han spelade den underbara rollen som Methos. Karaktären i sig är otrolig, men en stor del tillförs av Wingfield. Orsaken till att jag "stannat kvar" hos honom är att han är en sådan sällsynt "ögonskådis" som jag gillar. Det vill säga en skådis som spelar med ögonen och inte behöver uttrycka i ord vad han känner och upplever (en annan sådan skådis var Steve McQueen).


Jag har en replika av det svärdet med Wingfields autograf på.


Syrran gjorde en Methos-skuggfigur till mig baserad på bilden ovan. Bakom figuren finns plats för värmeljus.

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Okända och okända (är dom knappast), men relativt "okända" för min generation och yngre är "Paul Newman" och "Donald Sutherland".



Båda innehåller en stor charm och ser jag någon DVD med någon av dessa blir jag sugen på att köpa dem :-)

Kommentera här: