Dag 7: Min bästa vän

Jag har faktiskt tre personer som jag anser vara mina bästa vänner. Med risk för att låta klyschig så är det min mamma, min syster och min sambo.

Min mamma kan man prata om allt med och vi är ofta på samma våglängd, så att säga. Insider-skämten är det inte så många som förstår.

Min syster är roligt att prata och diskutera med. Vi kan prata om allt möjligt, men oftast blir det ingen större "debatt" eftersom vi är rätt så överens i det mesta. Några skillnader finns förstås, men generellt sett stämmer det ganska bra ihop. Hon är kul att hitta på saker med och att resa med. Vi har haft riktigt härliga resor tillsammans bara hon och jag, som till exempel till London 2004 och valsafari i Andenes 2009.

Min sambo och jag var kompisar i cirka 5 år innan vi blev tillsammans. Han började i min klass på gymnasiet i 2:an och det stämde direkt. Vi hade gemensamma intressen och ibland kunde vi prata både in real life och på telefon i flera timmar.


Min syster (långt borta) på en strand på Andøya när vi varit på valsafari.

Kommentera här: