1 maj-tåg

Jag, syrran, Mirja med sambo och barn och många fler deltog i 1 maj-tåget här i Arvika. Det var min första demonstration, men jag kände att jag hade orsak att demonstrera i år så som jag blivit behandlad och som många andra sjuka blir behandlade numera efter regeringens "nya regler".

Precis när vi gick från torget började regnet ösa ner. Typiskt! Så efter tåget gick vi hem. Hade gärna hört Mora Träsk som skulle uppträda vid Tivoliplatsen, men hälsan kommer först faktiskt. Tåget var långt trots regnet och skyltarna många. Härligt med solidaritet!


Marschorkestern.


Min skylt var lite mindre än alla andra skyltar, men bara budskapet går fram så. Skylten är ironisk och handlar om hur man blir behandlad om man är sjuk i Sverige numera.


Fick en fin ros på torget.

Kommentarer:

1 Bella:

Ja jag tittade ut runt två-tiden och då öste det ner, stackare :S

Hoppas du är torr och varm nu!

Kram

2 pelle:

Surt på regnet hörru! Ingen förkylning på g hoppas jag!

3 UNIQUE REBEL:

Sv. Ja! Va bra skrivet!!! Och för vuxna med!!! :D

4 Motorcykeltjejen:

Bra text, det är ju verkligen så dem gör ju...

I Sverige får man inte vara sjuk. hemskt!



Haft en bra helg annars?

Kramar

5 Malin:

Ja, vi hoppas verkligen på regeringsskifte nu. Men jag börjar nästan tappa hoppet, blir det verkligen bättre om det blir det? Okej, det blir väl bättre, men kanske inte så mycket som vi vill? Känns som att alla partier blir hårdare, att sparka på de som ligger verkar ligga i tiden... :(



Är lite nere idag...

Kommentera här: