Rör sig i magen...

Jag undrar om jag är konstig, för jag har känt rörelser i magen i flera veckor nu. Från i förrgår så känns det allt tydligare, men man ska visst inte känna nåt redan nu. Är jag överkänslig? Eftersom jag har IBS (Irritable Bowel Syndrome) så är jag van vid tarmrörelser och detta är något helt annat. Långt ner under naveln känns det ibland som ett litet "fiskpirr". Barnmorskan sa att det är en typisk känsla för babyrörelser. Hon sa även att jag inte har något fett alls på kroppen (inte konstigt eftersom jag mått så dåligt en längre tid), men det påverkar väl inte hur man känner saker?

Det känns skoj i alla fall och det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Har äntligen börjat få en liten mage också. Jag undrade lite i början då magen växte låååååångsamt, men brösten däremot ploppade upp direkt. Tror jag ändrat en hel storlek på dem. Idag är jag 16+3. I förrgår fick vi lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan också. Mysigt!


Inga magbilder än, så ni får nöja er med gosiga katter.

Kommentarer:

1 Miss Diana:

Åh lycka till med din graviditet!! =)

2 Mirja:

Uh vad roligt med sparkar, då känns det mer verkligt! :) Du kommer snart bli så stor om magen så, inte längesen jag var i v 16 och nu är jag snart i v 32 och är smällfet, det börjar bli tungt. Måste ses nån dag nu så jag får se magen din! :)

3 Tess:

Svar Mirja: Ja, jag börjar känna det som att jag kan orka hälsa på snart :-) Denna helgen ska jag till syrran en sväng på lördag och pappa fyller år på söndag, men till veckan kanske? :-)

4 Mirja:

Till veckan passar det bra! :)

5 Malin:

Mysigt att känna att den finns där på riktigt. Måste kännas rätt overkligt eller?



Ja, hon är riktigt duktig den konstnären. Ingen på bildestet målade så, men ser man på hennes tidigare målningar så märker man hur mycket hon har utvecklat sitt målande. Man kanske får sätta i gång och måla igen själv? :)

6 pelle:

Spännande, spännande! Kul med "fiskpirret" också, ett ord som jag tycker fler borde använda sig av ;)

7 Helena:

Jag minns fortfarande "fiskpirret" fast det var tio år sedan jag var gravid -en underbar känsla! :)

8 Sanna:

söta katter!

9 Motorcykeltjejen:

är så glad för din skull! =)

IBS är grymt jobbigt...lever med en som oxå har det...

Har du haft den diagnosen länge?

Händer annars i veckan?

Kramar

Kommentera här: