Lite avundsjuk

En släkting till mig och hans sambo är på resa i Kina just nu. Fick sms idag om att det är 30 grader varmt i skuggan. De är på den tropiska ön Hainan i södra Kina. I april 2008 var vi dit, en hög med släktingar, så jag vet hur det är där. Lite väl varmt kan man tycka, men höll man sig i skuggan var det härligt! Det var dessutom första gången på cirka 16 år som jag inte hade ont. Min vanliga värk bara rann av mig. Det varade cirka 2,5 dagar och sedan blev jag typiskt nog förkyld och fick förkylningsvärk istället, men det var ändå en sådan lättnad fram tills dess.


"Jag ska krama en palm", sa jag innan resan till Kina. Mitt första (och hittills enda) besök till ett tropiskt ställe, Hainan april 2008.

Kommentarer:

1 Malin:

Ni får kanske flytta till ett tropiskt land? ;)



Åh vad härligt det låter med värme! Jag har aldrig varit på nåt tropiskt ställe, men Texas var varmt nog kan jag säga! :)

2 Bella:

Åh så gött :)

Och gött att du slapp ha ont.

Du borde få som många med psoreasis, de får ju betalda resor till varmare länder för att de mår så bra av solen där!

3 Sanna:

Åh vad härligt med Kina!

Kommentera här: