Otroligt trött

De senaste 4 dagarna har jag varit obeskrivligt trött. Jag var trött tidigare också, men nu är jag trött för 4 personer ungefär. När jag vaknar på morgonen tar det runt två timmar innan jag orkar dra mig upp. Jag är fortfarande på toaletten då och då genom natten, men uppenbarligen gör jag det i sömnen för jag minns det inte själv. Är det så här det kan vara de sista två månaderna av en graviditet? Jag har fortfarande mindre mage än det normala och jag trodde att man var tvungen att känna sig stor och tung för att bli så här trött, men det kanske handlar mer om kroppens inre processer?

Fick dessutom magknip av de järntabletter jag ska ta efter senaste barnmorskekontrollen, så de orkar jag inte fortsätta med. Får höra om det finns några "snällare" tabletter.

Nu vet ni i alla fall vad det beror på om jag är ännu mer frånvarande än vanligt. När jag har någon ork så går den åt till att ge djuren mat, plocka lite i hemmet, hålla kontakten med vänner, kolla bloglovin och skriva på min bok. Däremellan är det vila, vila och vila som gäller. Robin får ta mycket ansvar i hemmet nu, men det är ju bådas hem så det är väl inget konstigt egentligen.

Kommentarer:

1 Malin:

Hemofer använder jag, de är extra skonsamma mot magen och jag har aldrig haft några magproblem av dem. :)

2 Mirja:

Jag blev också sjukt trött den sista tiden. Beror väl på att kroppen ska vila sig inför förlossning och alla vaknätter som kommer att bli. Vila så mkt du kan är mitt råd för sedan blir det inget av det kan jag säga.



Istället för järntabletter kan du pröva blutsaft, det drack jag när jag väntade Loke pga att jag fick magproblem av järntabletterna.

3 Bella:

Jobbigt!

Tur att du har Robin som kan hjälpa till iaf så du inte behöver göra allt själv! Kram på dig!

4 Malin:

Ser att Mirja har tipsat om blutsaft förresten, den är bra men jag rekommenderar den inte för den är rätt äcklig. Mamma tvingade i mig sån när jag var vegan. :/

5 Christine:

Ja fina färska blommor är så mysigt när man precis städat hemma. Det känns vardagslyxigt minsann :-)

6 Linda:

Ja fler borde uppmärksamma det framför allt göra ngt åt saken om de ser en hund instängd på ngn parkering!

Nu skall jag nog ut o promenera en sväng,hur går det för dig med graviditetn?

7 Motorcykeltjejen:

Stackare... Hoppas du får kraften tillbaka snart!

Krams

Kommentera här: