Djurvakt

Jag har varit djurvakt under helgen till syrrans två marsvin och två katter. Katten Neko skrämde nästan slag på mig igår. Hon brukar alltid komma för att hälsa när man går in i lägenheten, men igår dök hon inte upp. Jag gav marsvinen mat och sedan gick jag och skakade lite på kattmaten och ropade på henne. Katten Kitty var blyg och gömde sig först under sängen, men när mitt letande blev mer och mer intensivt hoppade han upp på en garderob och bara tittade på mig. Började öppna skåp och garderober, men hittade ingen Neko.

Började till slut tro att hon smitit ut när jag varit där kvällen före och gett dem mat. Jag var helt hundra på att hon inte gjort det, men ibland börjar man tvivla på sig själv. Till slut klämde jag en arm förbi alla kläder i en garderob och där möttes jag av något mjukt som rörde på sig. Där hade hon legat hela tiden och struntat i mina lockrop. Vilken buse!


Kitty var svårflirtad.


Neko när hon inte busgömde sig.

Kommentarer:

1 Jenny:

Åh! Vad söta! Typiskt söta och gömma sig under sängen :)

Lilla goset!



Ta hand om dig och vila samtidigt som du skriver tll författare:)



Massa stöd och omtanke och kram!

Kommentera här: