Bojkott av forum på FamiljeLiv

Jag blev medlem på sajten FamiljeLiv strax efter att jag fått reda på att jag var gravid. Tänker vara kvar på själva sajten då det innehåller artiklar och "verktyg" som är intressanta, men nu skippar jag forumet helt och hållet. Om man inte passar in i en särskild väldigt trång "mall" så blir man attackerad direkt man yttrar sig eller direkt man vågar fråga något.

Jag förstår mig inte på attityden "hugg direkt någon tycker annorlunda än dig eller frågar något konstigt". När jag studerar så poängterar föreläsare och lärare att inga frågor är dumma, för om man inte frågar hur ska man då få veta något? Jag tycker inte ens att mina frågor och kommentarer i forumet har varit dumma, men uppenbarligen uppfattar en grupp dem som det.

Undrar vad folk tycker är så roande med att ge sig på andra och att alltid vara den som "kan och vet bäst"... Är man inte egentligen smartare om man kan erkänna att man inte kan allt? Att dela med sig av råd och erfarenhet på ett bra sätt borde många få lära sig så att de inte direkt försöker sätta sig på folk. Jag har i alla fall inte energin att ta emot detta från respektlösa människor, därför denna bojkott från min sida. Dock är det väldigt synd att sådana människor ska få styra forumen och driva bort "gruppen/grupper som inte passar in".


Yatzys senaste favoritplats.