Bilsemester

På måndag gör jag och Robin vår första bilsemester bara han och jag. Troligtvis blir det den sista också eftersom vi väntar tillökning i september. Vi ska till Kolmården och bland annat få klappa vargar. Kommer skriva om det här då vi varit, men nu måste jag bara få unna vår bil ett inlägg.

I september ifjol köpte vi vår första fina bil, så till skillnad från våra tidigare skruttar har bilen AC, är lättkörd (servostyrning hade vi inte haft tidigare) och bekväm att sitta i. Pappa var ägare tidigare och han sköter om sina bilar väldigt bra, så den är väldigt fin! Tog lite kort på "pärlan" häromdagen när jag spolat av allt frömjöl som samlats på den. Det är en Peugeot 406, årsmodell 1997. Vi är så förtjusta i den! Bensinsnål är den också.



Kommentarer:

1 Maol:

Det blir inte den sista, därefter blir det familjesemester istället. ^_^

2 pelle:

Klappa vargar?! Får man det alltså? Coolt!

3 beabea:

tack :)

4 Kristoffer:

Trevligt med bilsemestrar. Jag hoppas kunna komma iväg med bilen ner genom Europa i slutet av sommaren.

Kommentera här: